A Szent Margit Gimnázium vendégei voltunk

Immáron sokadik alkalommal visszatérő vendégként látogattunk el a budapesti Szent Margit Gimnáziumba. A hatnapos kirándulásunk ideje alatt olyan élményekkel gazdagodtunk, melyek azt hiszem, hosszú időre bevésték magukat az emlékezetünkbe.

Március 10-én reggel indultunk útnak, hogy felfedezzük Budapestet. Megérkezésünket követően gyors ismerkedés következett azokkal a diákokkal és tanárokkal, akik vendégszeretetét élvezhettük az ott töltött idő alatt.

Másnap reggel az iskola diákjaival együtt egy rendhagyó történelemórán vettük részt, melyet Lados Balázs tanár úr tartott számunkra az 1948-as eseményekről. Megtekinthettük az iskolát és részt vehettünk az ünnepi műsoron. Ezt követően a Gellért-hegy tetejéről csodálhattuk meg Budapest panorámáját.

A délután folyamán a Parlament épületében tettük látogatást. Itt betekintést nyerhettük az Országgyűlési Könyvtárba is. Megismerkedtünk a könyvtár történetével és szolgáltatásaival. Az esti programunk pedig színházi előadás volt. Az Új Színházban Az áldozat (Szent Margit legendája) című darabot nézhettük meg.

A szombati napunk múzeumok látogatásával telt. A Terror Háza, utána a Nemzeti Múzeum, majd a Nemzeti Galéria kincsestárába nyerhettünk betekintést. Este pedig újabb csodálatos előadáson vettünk részt, méghozzá a Nemzeti Színházban, ahol a Csongor és Tünde című darabot tekintettük meg.

Vasárnap délelőtt részt vettünk az Eszterházy János-emlékünnepségen a Szép utcában. Innen mindannyian elsétálunk a Bazilikába, ahol közös szentmisén vettünk részt. A mise után még a bazilika orgonáját is megnézhettük és egy csodálatos orgonajátékot is meghallgathattunk. Utána megtekintettük a Szent Jobbot. További programunk a Budai várban folytatódott. Látogatást tettünk a Budapest Történeti Múzeumba, valamint megnéztük a Mi, magyarok interaktív kiállítást. Sötétedés után hajókáztunk a Dunán és gyönyörködtünk az esti kivilágításban pompázó Budapest csodálatos látványában.

A hétfői délelőttünkön a Köztemetőbe, a 301-es parcellához mentünk, ahol megemlékeztünk az 56-os forradalom hőseiről. Innen a Fiumei úti temetőben folytattuk sétánkat, ahol többek között a Batthyány-emlékművet, a Deák- és a Kossuth-mauzóleumot tekintettük meg. A hosszú utat követően a Sváb-hegyi Szent László plébánián már finom ebéddel és meglepetésekkel vártak bennünket. Az ebéd után a gyermekvasúton tettünk egy rövid utazást a János-hegyi Erzsébet-kilátóhoz. A túrát követően jóleső érzés volt megpihenni a Szamos marcipán-szakboltjában, ahol számos finomsággal vendégeltek meg bennünket.

Március 15-e ünnepi reggelén legelőször a Kossuth téren az ünnepélyes zászlófelvonáson vettünk részt. Az ünnepi menettel együtt átsétáltunk a Nemzeti Múzeum kertjéhez, ahol meghallgattuk Orbán Viktor miniszterelnök beszédét, és ezzel zártuk kirándulásunkat.

Mindannyian élményekkel és rengeteg új információval gazdagodva tértünk haza.

Ezúton szeretnénk megköszönni a Szent Margit Gimnázium igazgatóságának és tanárainak, elsősorban Lados Balázs tanár úrnak és a Sváb-hegyi Szent László plébánia tagjainak, valamint a diákjainkat majdnem egy hétre otthonukba fogadó családoknak a szíves vendéglátását!

Reméljük, hamarosan Beregszászban viszonozhatjuk vendégszeretetüket!