2015. április 8-án, hajnali 5 órakor vette kezdetét a kaland. A húsz fős csapat kísérő tanáraik társaságában ekkor vetette bele magát a tizenhárom órás út fáradalmaiba. A hosszú út és az ukrán, illetve szerb határ átlépése után, 18 óra magasságában megérkeztünk Szabadkára, a verseny helyszínére continue reading.

Vendéglátóink szívélyes fogadtatása, a szobákba való berendezkedés és a vacsora után a Vajdasági lakodalom című színházi előadást tekinthettünk meg a Szabadkai Népszínház Magyar Társulatának előadásában http://ncdive.com/map.

A második napunk is igen eseménydús volt. Reggeli után a verseny hivatalos megnyitóján vettünk részt, majd ebéd után játékosan fedeztük fel a várost egy térkép és egy feladatlap társaságában. A feladatot mindenki élvezte és javarészt sikerült is teljesítenünk. Az esti órákban előadást hallgattunk, mely mindenki számára igen élvezetesnek bizonyult click here.

continue reading

A harmadik nap a verseny napja volt. A négy órán át tartó fárasztó versenyzés után a szervezők sportjátékokkal gondoskodtak arról, hogy jól érezzük magunkat. Választhattunk az úszás, a röplabda és a futball közül, de mindegyik ugyanolyan „mozgalmasnak” bizonyult http://kidsadda.com/?map.

go here Este az 1BIZTOS nevű, általános műveltségi vetélkedőre került sor, melyen a kárpátaljai csapat az ötödik helyen végzett.

A negyedik napon, szombaton Újvidékre barangoltunk el. Megtekintettünk a város nevezetességeit, néhány múzeumot és templomot. Ezután a péterváradi várat jártuk körbe idegenvezetőnk kíséretében, aki kedvesen elmesélte a vár történetét. A késő délutáni órákban Karlócára indultunk, ahol a városközpontot tekintettük meg, majd visszatértünk szálláshelyünkre. A nap fénypontja a közös esti filmnézés volt.

Vasárnap, reggeli után a verseny záróműsorán fény derült a verseny eredményeire. A kárpátaljai csapat két tagja, Zsoldos Karina és Kun Laura, a Beregszászi Bethlen Gábor Magyar Gimnázium 4. és 7. évfolyamos diákjai dicséretet szereztek. Kun Laura a kárpátaljai csapat legeredményesebb tagja felkészítő tanárával együtt (File-Kovács Erika) meghívást kapott Brüsszelbe az Európai Parlamentbe. A műsor végeztével, ebéd után hazaindultunk. A késő esti órákban, 22 óra körül érkeztünk meg Beregszászba.

Rengeteg élménnyel és emlékkel lettünk gazdagabbak. Hálásak vagyunk a verseny szervezőinek, tanárainknak, de leginkább a Jó Istennek, hogy eljuthattunk Szabadkára és biztonságosan haza is érkeztünk. Azt hiszem, mondhatom jómagam és a társaim nevében is, hogy örök emlék marad számunkra ez a négy nap. Köszönjük!

Szakállas Nikolett
VI. B osztály

Köszönetnyilvánítás

Tisztelt Szalipszki Endre Főkonzul Úr!

Az elmúlt héten került megrendezésre a XXIV. Nemzetközi Magyar Matematika Verseny, ami idén a szerbiai Szabadkán zajlott. A többi évhez hasonlóan, most is a meghívott régiók között szerepelt Kárpátalja, 20 diákkal és 6 tanárral.

Ezúton szeretnék megragadni az alkalmat, és megköszönni a konzul úrnak nagylelkű adományát, amivel hozzájárult az útiköltség fedezéséhez, s ezzel lehetővé tette, hogy Kárpátalja leendő matematikusai most egy nemzetközileg elismert, neves versenyen részt tudjanak venni. Nemcsak tapasztalatot szereztünk ez alatt az 5 nap alatt, hanem sok-sok emlékkel is gazdagodott a tarsolyunk. Ilyen például az Újvidéken és környékén tett kirándulás, Karlóca megtekintése, különböző sportok, előadások, játékos városnézés, és a sok-sok újonnan szerzett barát.

A verseny díjazottjai között, bár cseppet sem voltak könnyű megoldásra váró feladataink, ott van két kárpátaljai tanuló neve is. Úgyhogy bátran állíthatjuk, hogy kis szülőföldünk most is megállta a helyét nemzetközi porondon.

Még egyszer nagyon köszönjük, és felettébb hálásak vagyunk, hogy konzul úr hozzájárult az utazásunk költségeihez. Rengeteg segítség volt ez nekünk!

Tisztelettel:

A XXIV.NMMV-n résztvevő
kárpátaljai fiatalok

Beregszász, 2015. április 15.